Hasiera

Nola ikasten da gehio, teoriarekin edo praktikarekin? Eduki teorikoak beharrezkoak dira edozein ezaguera arearen ikasketan aurrera egiteko, baina haiek gogoan gordetzeko hobe da haiek erabilgarritasunaz dotatzeko haiekin esperimentatzea. Gutxienez hau da “Eginez Ikasi” (learning by doing) izena duen metodologiak aldarrikatzen duena. Memorizazio eta ebaluazio jarraitua bezalako teknika didaktikoak alde batera uzten ditu “egiten ikasten” duten beste teknika batzuen alde.

PiramideExperiencia

Richard Gerver-ek (aitortutako hezitzaile eta heziketa-gaietako aholkulari) irakasleentzako irakaskuntzagatiko pasioa eta ikasleentzako ikasketaren plazerra itzultzean sinesten du. “Egiten ikasi behar duguna, egiten ikasten da”. Aristotelesi erantsitako aipu hau oso erakusgarriria da. Ikasketa esperimentalak duen balioa akademikoaren aurrean moda berria ez dela adierazten digu, denboran zehar bizirik jarraitzen duela baizik. Lehen, Konfuziok jada zioen “Esan nazazu eta ahaztuko dut, erakutsi nazazu eta gogoratuko dut. Egiten dudana, ulertzen dut eta ikasten dut”.

Zenbat ikasle izango lirateke aurreko urteko azterketa bat gainditzeko gai berriro estudiatu gabe? Galdera erraz honetaz, Roger Schank unibertsitateko irakasle estatubatuarrak ohiko ikasketa-sistemen urritasunak salatzen ditu ikasgeletan.

http://www.youtube.com/watch?v=zDZFcDGpL4U  Ken Robinson-en bideo honek (hezitzaile, idazle eta hizlari britainiar, sormenarekin, irakaskuntzaren kalitatean, berrikuntzan eta giza baliabide gaietan aditua) heziketa-sistemari buruz eztabaidatzen du bere osotasunean eta etorkizunaren heziketaren paradigma berriak proposatzen ditu.

Bideoan aurkeztutako ideaia batzuk hartuta DoPlay!en lortu nahi duguna ikastetxei “Egiten ikasi” metodología barneratzen  erraztea da, edo veste modu batera esanda “Egiten jakin”.

Imagen1

Metodologia didaktiko egokia errealitatera gerturatzen diren simulazioetan oinarritu behar da, ikaslea paper aktiboa lortzen duenetan. Honela, kasu askotan, bere hutsegiteen ondorioak ezagutzen laguntzen duten akatsak egiten dituzte eta bere jatorria eta haiek nola ebatzi praktikarekin ikasten dute. Praktikaren bidez ikasleak etorkizunean egiten jakin beharko dituzten gauzak irakastea da helburu. Bai profesionalki bai bakoitzaren bizitza pertsonalean. Ikasketa bide honetan “irakasleak egiten duena baino garrantzitsuagoa, ikasleak egiten duena da”.

1453345_558481434242235_377041120_n

Hauek dira eskolaz kanpoko jardueretarako proposatzen ditugun ekintza batzuk http://doplay.es/eskolaz-kanpokoak/

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s