Eskolaz Kanpokoak

Eskola orduetatik kanpoko jarduera berritzaileak eta dibertigarriak eskaintzen ditugu DOPLAY! EGINAZ IKASTEN. XXI. mendeko trebetasunak eta gaitasunak garatzeko diseinatu ditugu, programazioaren ikaskuntzaren bitartez: kodeak idazten erakusten dugu, gazteek berek eraikitako robotak mugimenduz hornituz, bideo-jokoak, asmakizun dibertigarriak eta proiektu elektronikoak sortuz.

Pertsona sortzaileak eta talde-lanera orientatuak, egungo erronkei irtenbide berritzaileak eskaini ahal izango dituztenak, eskatzen ditu XXI. mendeko gazteak integratuko diren gizarte eta lan inguruneak.

Ikastetxeetan beretan antolatzen ditugu eskola orduetatik kanpoko tailerrak edo jarduerak. Lehen eta Bigarren Hezkuntzetako eta Batxilergoko haur eta gazteei zuzenduak dira. Ikastetxe bakoitzean zehazten dira, bat eginik, ikastaroen formatua eta edukia. Eguerdian, arratsaldeetan, larunbat goizetan… egin daitezke. Bai eta Eguberri, Aste Santu edo Udako oporretan ere!

– ROBOTIKA. Irudimenaz eta asmamenaz, lan talde txikitan, diseinatzen, eraikitzen eta programaturiko aginduak ematen ikasiko dute gazteek, robotak egiteko bakoitzean aintzat harturiko erronkak gainditzeko gauza izan daitezen.

Manipuladores 3

Robotak mugitu egiten dira, sentitu egiten dute eta inguruko seinaleak jasotzen dituzte, jokabide adimentsu bat adierazten dute eta objektuak manipulatzen ditu. 3 azpisistema dira:

  • Mekanika-mugimendua.
  • Sentsoreak
  • Logika-kontrola-programazioa.

Programa grafikoa eta intuitiboa da, denbora laburrean, sensoreak menperatzeko gai gara eta motorrak emandako informazio eta seinaleen arabera jokatu dezaten lortzen da.  Hor guztia kiribilen eta gurutzebideen bitartez (erabakiak hartzea).

Abilidade ezberdinak garatuko ditugun proiektuak/txapelketak egiten ditugu: soluzio teknikoak, programazioa, estrategia eta talde-lana (lerrojarraiak, kotxe adimentsua, summo, ekorketa eta mahai garbiketa, objektuen manipulazioa, zuri-mugikor bidezko irismena eta jazarpena…)

Hala nahi duenari, aukera emango diogu geure prestaketaren eta, taldeen kasuan, koordinazioaren bitartez, ikasleen eta eskolen arteko lehiaketetan esku hartzeko (First Lego League, Vex Competition eta World Robot Olympiad).

– ANIMATRONIKA -ASMAKIZUN DIBERTIGARRIAK. LittleBits modulu elektronikoen sistema bat da, imanaren bitartez konektatzen direlarik. LittleBit-ek bere funtzioa du eta zirkuitu ezberdinak egin ditzakegu konbinazio ezberdinekin. Proiektu interaktiboak sortzeko aukera ematen digu, ingenieritza, elektronika edo programazioan ezagutzak izan beharrik gabe. LEGO piezak lotzea bezain erraza da. 

Honi guztiari gehitzen badiogu: papera, kartoia, gomak, makilak, oihalak, zeloa, puxtarriak, sokak, plastilina, plastikozko edalontziak eta LEGO piezak… proiektu interesgarriak eta sortzaileak egin ditzakegu, ARGIA, MUGIMENDUA eta SOINUA emanez gure sorkuntzei.

Littlebits imagen

Edozein proiektu mota egitea dago: jantzi adimentsuak, jokuak, automatismo dibertigarriak, asmakizunak… eta hau guztia MAKER (Zuk Zeuk Egin) filosofiari jarraituz. Aukeren zerrenda infinitua da, proiektua mugimendu, soinu, argi edota bestelako konbinazioekin jokatuz enfokatu dezakegu.

– PROIEKTU ELEKTRONIKOAK Arduino elektronika-plataforma ireki bat da, software eta hardware malguetan eta erabilterrazetan oinarritutako prototipoak sortzea ahalbidetzen duena. Artistentzako eta inguruneak edo objektu interaktiboak sortzen interesatuak zeuden zaleentzako sortua izan zen. Arduinok inguruko informazioa jaso dezake sensore-sortaren bere sarrera-kodeen bitartez eta argiak, motorrak eta bestelakoak kontrolatuz inguruan eragin dezake.

Arduinoarekin maneiatzen ikasiko dugu, programatzen eta osagai eleketronikoak. Ondorengo gure helburua, proposatzen edo otu zaizkigun proiektuak automatizatzea eta/edo bizitza ematea izango da. Esaterako:

  • Arduinorekin kotxeak eta robotak kontrolatzea..
  • Aparkalekuak eta garaje automatikoak..
  • Bartza eta negutegi automatizatuak.

Arduino Proyectos

– BIDEOJOKOEN SORKUNTZA Scratch doako aplikazioa, MIT-ek garatua (Massachusetts Institute Technology) programazio-ingurune bisual bat da, haurrek euren bideojoko propioak sor ditzaten ahalbidetzen duena, historia animatuak eta arte interaktiboa. “Pieza enkajableak” (puzzlea) filosofia erabiltzen da eta garapen inguru bat bat-batean beharrezko elementu guztiak ikuskatzeko aukera ematen duen: eszenatokia, objektuak eta lengoaia elementuak.

Programazio prozesuak eginez ikasi ahalbidetzen dio haurrari. Arazoen ebazpenean hainbat aspektu kontuan hartzea laguntzen die: arazoaren izaera erabakitzea, ebaztera lagunduko duen errepresentazioa hautatzea, eta bere pentsamenduak eta soluzio-estrategiak monitorizatzea.

SCRATCH1

Jarraituko dugun prozesua ondokoa da:

  • Oinarrizko kontzeptuen azalpena, eszenatokiak, pertsonaiak, blokeak, programak, baldintzak, koordinazioa, sinkronizazioa, eragiketak…
  • Begiraleak ereduak proposatuko ditu, ikasleen gaitasun/adinera egokituz.
  • Bideojoko mota: galderak eta erantzunak, historia interaktiboa, arkade, mugimendua, abentura grafikoak…
  • Jokuaren helburua finkatzea. Zertaz doa jokua? Dibertigarria da? Interaktiboa da?
  • Pertsonaien erabilera, mozorroak eta eszenatokiak.
  • Bideojokoaren fluxua.
  • Bideojokoaren elaborazioa.

Beste programa batzuk erabiltzen ditugu, adibidez, KODU Game Lab doako aplikazioa, Microsoft ek garatua, programazio-ingurune bisual tridimentsionala da, gazteei euren bideojokoak sortzea ahalbidetzen diena.

Zerotik hasitako mundu/azpimundu ugari dira posible edo aurrez definitu direnak (urazpian, espazialak, eremu mota ezberdinak… tamainua eta mota aukera zabala (estentsioa eta konplexutasuna). Objektu zein ingurune guztiak dira programagarriak, potentzialitate handia eskainiz. Pertsonaiak, dudarik gabe, jokuaren zatirik esanguratsuena, jauzi egin, korrika egin, mugitzea eta interaktuatzea eszenatokiarekin, ezinbestean programatzea eskatzen du.

Kodu

– MINECRAFT. Minecraft eraikuntza “irekian” oinarritutako joku bat da, Lego digital antzeko zerbait non 3 dimentsioko kuboak erabiliz eraikinak egin, zelaia miatu, material desberdinak jaso eta tresnak montatu ditzazkegu.

Minecraft 1

Ikastetxe eta formakuntza zentru desberdinetan plataforma hau erabiltzen dute haur eta gazteei arazo desberdinei, era sortzailean, konponbidea bilatzeko. Fisika, kimika, matematika, logika, elektrizitate kontzeptuak, programazioa, lur zientzia, historia, teknologia, artea era erlazio desberdinak (talde lana, rolak, errespetua…) landu ditzakegu joku honen erabilera onarekin.

Etxeak, zubiak, txalupak, uharte flotatzailea eta errusiar mendiak eraikitzen ikasiko dugu. Gainera REDSTONEk elektrizitatearekin ematen dizkigun aukera desberdinak aztertuko ditugu. Oinarrizko mintegitik hasita, zikuitu logikotatik pasata eta mekanika aurreratueneraino. Tranpak eta katapultekin hasiko gara ere.

Redstonezko zirkuito bat mekanismoak piztu eta kontrolatzeko mekanismo bat da. Mekanismo hauekin sistema oso errazak (ate automatikoak, argia pizteko etengailua) eta oso konplexuak (igogailuak, baserri automatikoak) eraiki ditzazkegu.

Minecraft 4

– SIMULAZIO ETA SERIOUS GAMES (ordenagailuz). Jolasten dugun bitartean misio desberdinetan sartzen gara. Negozio desberdinetan sartzen gara, klima aldaketa sahiestuko dugu, nekazaritza ekologikoa praktikatuko dugu, gasolinazko autoak prrobatuko ditugu, eta elektrikoak, hidrogenozkoak eta hibridoak ere. Hiri handi bateko urak kudeatuko ditugu, sare elektrikoren kontrola eramango dugu, hiri iraunkor bat garatuko dugu, giza gorputzaren barnera sartuko gara eta arazo desberdinei aurre egingo diegu nanoroboten bidez.

Kokori

Joku desberdinak daude trebetasun desberdinak lantzeko. Batzuk trebetasun batzutan kontzentratuko dira eta beste batzuk beste batzutan.  Logika, erlazioen, mugak, ikuspegi espaziala, sekuentziak, pistak, ziurtasunei buruzko kontzientzia lortzeko balio dezakete

Isoball

– SORMEN TAILERRAK. Era generikoko sormena adieraz dezakegu horrela: “Irudimen eraikitzailea, pentsamendu dibergentea edo pentsamendu sortzailea, ideia berrietako edo kontzeptuetako, edo ideien eta kontzeptu ezagunen arteko elkarte berriko sorkuntzaren  bitartez, jatorrizko konponbideak produzitzen dituen jatorrizko pentsamenduko prozesua”. 3 sormen era daude: konbinazioa (jada ezagututako ideietako konbinazioaren emaitzako ezustea), esplorazioa (orduan arte ignoratutako konexioetako aurkikuntza) eta transformazioa (ezustea itxuraz aurkitzerakoan ideia ezina).

Identity

Laburpenean: jokatuz, eskuak (akzioa) garunarekin konektatuz, prototipoak eraikiz eta modeloak sortuz, agertokiak eta metaforak sortuz, elkarrizketak sortuz eta taldean lan eginez da SORMENA lortzeko bide onena. Lantegietan jarraitzen duten prozesua 4 pausoz osatuta dago:

– Erronka: ez du konponbide zuzena izan behar.
– Eraikitzea: ume/gazteek dakitenaren eta imajina dezaketeneko zentzua hartzen dute. Modelo bat eraikitzen dute material libreak erabiliz eta bere istorioa garatzen dute.
– Elkar banatzea: istorioak haien artean partekatzen dira.
– Hausnartzea: internalizar-modua bezala eta istorioa finkatzeak estimulatzen du

Hurrengo kontzeptuak metodologia egokiekin beste batzuen artean lan ditzakegu: Gauzetako Internet, Smart Cities, Klima-Aldaketa, Garapen Jasangarria eta Herritar parte-hartzea.

– 3D INPRIMAKETA. 3D inpresioa adizio bidezko fabrikazio-teknologien talde bat da, hiru dimentsioetako objektu bat materialen kapa jarraien superposizioaren bitartez sortua. Etxeko 3D inpresora aukera zabala dago. Gauza ez da etxean gure pieza propioak egiteko etxean edukitzea, baina bai prototipatzeko oso erreminta ona dela jakitea. Bat etortzen dira eta MAKER “Egin Zuk Zeuk” filosofiaren barnean ezinbestekoak dira, gure kasuan, ikasteko.

prusa

Teknologia honi buruz ikasiko dugu (materialak, ezaugarriak, parametroak…) eta gure pieza propioak diseinatuko eta fabrikatuko ditugu. Lortu daitezkeen forma ugari ikusiko ditugu. Argi izan behar duguna zera da: 

  • Helburua ez dela piezak 3Detan inprimatzea.
  • Helburua ez dela software-aren bitartez piezak diseinatzen ikastea 3Detan.
  • Baizik, tailerraren helburua erronka bat ebaztea dela eta horretarako ezinbestekoa izango dela hainbat pieza inprimatzea 3D-etan.

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s